Belöna akuten om de kan minska väntetiderna

Angående Akutmiljard – det tycker jag är en utmärkt idé som Nisse Graan tar upp. Det är verkligen ett problem om man kommer till akuten och så måste man vänta i flera timmar, särskilt om det ju nu är akut, vilket man kanske kan tro, eller? De som arbetar på akuten borde veta bäst, fråga dem! Jag vill inte hålla på och detaljstyra, men om de kan se till att väntetiderna går ner till rimlig nivå (vad det kan vara vet inte jag, men jag litar på att någon annan gör det), tycker jag att de är värda lite belöning.

Vad skönt om vi som politiker kan lita på att folk har lösningen på sina problem, och lägger oss i så lite som möjligt. Men ändå, om folk måste sitta och vänta på akuten och på vård på sjukhus har vi inte värnat dem som behöver skydd, och vi borde belöna dem som tar hand om de akut sjuka på ett bra sätt. Fram för en Akutmiljard!

Det här inlägget postades i Vården och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

