Ny skollag

Det är tungt i mitt hjärta idag. Även om mina barn inte har uppnått skolålder ännu vill jag ta ansvaret för dem också när de blir lite äldre. Jag vill vara med dem och upptäcka världen tillsammans med dem. Jag har inte lust att låta samhället ta hand om dem. Därför går de inte på dagis. Därför vill jag hemundervisa. Men riksdagen har idag röstat ja till den skollag som i princip gör det omöjligt att hemundervisa.

Jag älskar Sverige. Jag tycker det är ett härligt land på så många sätt. Men nu har våra ledare fattat beslutet att inskränka föräldrarnas frihet att välja den utbildningsform de vill för sina barn, vilket bryter mot EU konventionen och även mot FN:s mänskliga rättigheter.

Det här inlägget postades i Skolan och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ny skollag

  1. baasbraal skriver:

    Oooh, they voted already? I am so sorry! How can a land that is that democratic, be so repressive at the same time?

    • ellinorpetersen skriver:

      Jag håller med precis! Det krävs mod att upprätthålla ett fritt land, detta mod saknas tyvärr hos våra ledare. Man har inte moralisk rätt att lagstifta bort mänskliga rättigheter, men på grund av vårt statsskick (som jag stöder) är det möjligt om tillräckligt många tycker det är rätt att göra det.

Kommentera

